CímlapSzolgáltatásokProjektmenedzsment-pályázatírásProjektmenedzsment

Projektmenedzsment

Projektmenedzsment/ utógondozás- Projektvezetés

A pályázás folyamatában a nyertesség után újabb „munkafázis” kezdődik. Az elnyert összeg lehívása éppolyan összetett feladat, mint maga a pályázatírás, legfőképp, ha komolyabb beruházásról beszélünk. Cégünk szolgáltatásai között megtalálható a projektmenedzsment vagy utógondozás illetve a projektvezetés is.

Feladatunk projektmenedzsment vagy utógondozás estében a Támogatási Szerződés megkötésével kezdődik, a legtöbb esetben ezeket módosítani is szükséges ütemezés változások, típusváltások vagy az elszámolható költségek átcsoportosítása végett. A projektek megvalósítása a gyakorlatban sokszor eltér a benyújtás előtt tervezett állapottól. Előfordulhat, hogy a beszerezni kívánt eszköz már nem kapható vagy nagyobb kapacitású lenne szükséges, esetleg változik a beszerzés árfolyama. Nagyobb probléma, ha építés beruházásunk során merülnek fel kivitelezésbeli változások. Tapasztalt kollégáink ismerik az eljárási metódusokat, ezekben az esetekben szakértő tanácsaikkal megállapítják, melyik módosítás kivitelezhető és melyik nem illetve melyik probléma hogyan orvosolható. Felügyelik a szállítói vagy kivitelezői szerződés és a számlázás megfelelőségét, ha szükséges módosíttatják a pályázati feltételekhez illeszkedővé. Jártasak továbbá a kifizetési kérelmek összeállításában, projekt előrehaladási jelentések és záró projekt előrehaladási jelentések készítésében. Tájékozottak az elszámolás során szükséges egyéb dokumentumok tartalmi és formai követelményeit illetően, koordinálják a kötelező nyilvánosság biztosítását. Összességében a támogatási szerződés megkötésétől az utolsó kifizetési kérelem elfogadásáig segítjük ügyfeleinket az elnyert pénzek lehívásában, megkönnyítve és meggyorsítva ezzel a pénzhez jutás folyamatát.

 

Projektvezetés esetén tanácsadónk úgy dolgozik, mintha szervezete alkalmazottja lenne. A projektvezetői napidíj ellenében a fent megnevezetteken túl segít a szállító vagy kivitelező kiválasztásában, menedzseli a szerződések megkötését, folyamatosan egyeztet a kiválasztott megvalósítóval, többszöri helyszíni szemlét és egyeztető tárgyalásokat tart, elkészíti és összeállítja a kifizetési kérelemhez szükséges egyéb dokumentumokat, leszervezi a nyilvánosság biztosításához szükséges eseményeket stb. Projektvezetés esetén folyamatos személyes részvétellel segítjük ügyfeleinket a megvalósításban.

Módszertan

Az EU a kilencvenes évek elején vezette be a közösségi projektek tervezése és irányítása minőségének és ezzel a közösségi programok hatékonyságának javítása érdekében az ún. projekt ciklus menedzsment (Project Cycle Management, PCM) módszert, éspedig nemcsak az említett Közösségen belüli rendszerekben, de a Közösségen kívül támogatott országokban egyaránt (tengerentúli fejlődő és a csatlakozásra jelentkező kelet-európai országok).

A PCM neve abból származik, hogy hat kulcsfontosságú ciklus-elemet különböztet meg, amelyek lényeges tulajdonsága – a fentieknek megfelelően – az az algoritmus, hogy az egyes szakaszai progresszívak, azaz az új szakaszhoz csak az előző szakasz teljesítése után lehet sikeresen hozzákezdeni. A fő szakaszok a következők:

A programozás során olyan releváns megvalósíthatósági keretprogram kialakítására kerül sor, amelyen belül konkrét részprojekteket lehet kijelölni és előkészíteni, melyek mentén kidolgozzák a megfelelő stratégiá/ka/t, A szakasz technikai kulcseleme egy olyan logikai keretmátrix, amely magába foglalja a probléma elemzését, a célok meghatározását és a stratégia előzetes elemzését, végül mindezeket egységbe integrálja.

Az azonosítás az egyes részprojektek meghatározását jelenti (például a tükör-elemzés alapján nyert megállapítások és következtetések rendszerezését), ideértve azokkal kapcsolatban nemcsak a szükséges helyzetelemzést (átvilágítást), de a résztvevőkkel történő konzultációt, az adott probléma kezelésének megvitatását, valamint a döntéshozatalt. Szükség esetén választani kell abban a tekintetben, hogy az adott feladat végrehajtásának melyik (milyen) módját, alternatíváját kell kidolgozásra előkészíteni.

A minősítés szakaszában kerül sor az operatív projekttervek elkészítésére). Lényeges munkát jelent itt egyrészt a megvalósíthatóság (és a várható eredményének) előrejelzése, másrészt a fenntarthatóság értékelése: azaz, hogy a célzott eredmény meghozza-e a várt előnyöket. A szakasz minősítő jellegének lényege az, hogy ennek alapján döntenek arról, hogy készüljön-e formális projektterv, valamint az ehhez szükséges finanszírozásról.

A finanszírozás során pénzügyileg elemzik a javaslatot. Az EU közösségi támogatású projektek esetében ez természetesen a külső finanszírozó szerv (intézmény) képviselőivel – illetve azok elvárásaival, követelményeivel – való egyeztetést jelent.

A végrehajtás szakasza maga a projekt beindítása és megvalósítása. Itt szükség lehet szakértők és más résztvevők bevonására, sőt a közösségi projekteknél ez csaknem teljesen általános gyakorlat. Menet közben folyamatosan ellenőrzik az előrehaladást, és szükség esetén javaslatot tesznek az eredeti menetrendhez vagy feladatokhoz képest módosításra, amennyiben lényeges feltételek megváltoznak a beindítási helyzethez képest.

A kiértékelés átfogó szinten, a pénzügyi következmények együttes felmérésével történik. Esetenként szükség lehet közbenső átfogó értékelésre (amint erre utaltunk a fentiekben), ha ez lényeges tanulságokat tartalmaz az egész projektre nézve.

A kiértékelés elsősorban az alternatívák vizsgálatával, valamint a megvalósíthatóság szempontjából elemzett valóságos végrehajtási tervvel (tervekkel) szemben működik. A végső ellenőrzés természetesen az egész programra vonatkozik.

Amennyiben szolgáltatásunk felkeltette figyelmét, bővebb információért hívja központi ügyfélszolgálatunkat az +36-20/377-9200-as telefonszámon, vagy írjon nekünk az  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse. címre és felvesszük Önnel a kapcsolatot!

 

Fejleszteni szeretne, forrásra van szüksége?

Great Docs and Support

 

PÁLYÁZZON, használjuk ki az Uniós vissza nem térítendő forrásokat!

Munkatársaink nem csak a pályázatok felkutatásában, megírásában és levezénylésében segítenek Önnek, hanem igény esetén a hitelügyintézésben és biztosításban is.

Amit az uniós pályázathoz kínálunk:

  • Ingyenes pályázati audit (díjmentesen megvizsgáljuk, hogy cége el tud-e indulni a pályázaton)
  • Pályázati tanácsadás (tanácsadóink segítenek Önnek, hogy a legtöbbet tudja kihozni uniós projektjéből)
  • Sikerdíjas pályázatírás (Ön csak akkor fizet, ha nyert, így nem érheti veszteség)
  • Teljes körű pályázati projektmenedzsment (minden lehetséges – a pályázattal kapcsolatos – adminisztratív terhet leveszünk a válláról, így Önnek nem kell időt pazarolnia a bonyolult pályázati rendszer megismerésére)

Az igényfelmérő kérdőív a "Letöltések" menüpontban található, igény esetén ezt kérnénk kitöltve számunkra visszajuttatni.
Tovább az igényfelmérő illetve előminősítő kérdőívhez.

 

Megújuló energia - napelemes és szélgenerátoros rendszerek

Native RTL SupportCégünk igény esetén segíteni tud azáltal, hogy alternatív energiaforrások bevonásával drasztikusan lecsökkentsük az egyes háztartások, közintézmények, létesítmények energiafogyasztását.

Profilunk közé tartozik a napelemek és szélgenerátorok forgalmazása, napelemes, szélgenerátoros illetve hibrid rendszerek telepítése valamint ipari méretű fotovoltaikus erőművek építése.
Olyan komplex rendszerek megtervezését és teljes körű kivitelezését is föl tudjuk ajánlani, ahol a nap által termelt elektromosság az épület teljes energia igényét, - beleértve a fűtést is,- ki tudja szolgálni.